Pagina's

tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

zaterdag 17 maart 2012

Vrijdag en zaterdag

Het is zaterdag .............. in alle rust!
Ik zit aan tafel, links van mij een groot raam, voor mij ook een groot raam. Uitzicht? Gras, struiken en bomen. En eekhoorns en vogels.....
Andries kijkt naar wierennen (t.v.),  leest de krant, en ook hem heb ik in beeld, als ik over dit beeldscherm heen kijk!
We zitten in een vakantiehuisje in Putten, op de Veluwe.
We hebben wat boodschappen gedaan (op de fiets), zonet een kopje thee gedronken en nu dus in de 'rustmodus'!

Gisteren een drukke dag, maar wél een bijzondere dag. Het begon met het bezoek aan Meike. Ik had voor haar een spelletje met ringen gekocht, en dacht aan de mogelijkheden als ontwikkelingsspeelgoed. Wat hebben we leuk met Meike kunnen spelen. Ze heeft een poosje in haar statafel gestaan. Haar voeten zijn dan vast, en ook een band om haar romp.

Ik heb ook weer eens een poging gedaan met mijn fototoestel om een filmpje te maken. Als je er naar kijkt, let dan op het slot!
En de komende week zal ik eens goed kijken, hóe ik film, want het ging verschillende keren mis!


Daarna naar de expositie Body World & The story of the heart.
In de reacties las ik een paar keer, 'eng',  'ik zou er niet heen gaan'. Ja, als je er bij stilstaat dat, wat je ziet, écht mensen waren, die na hun dood in een expositie staan...... Het klinkt misschien luguber, maar wij vonden het uniek! En je  ziet het wonder, hóe ingenieus het lichaam in elkaar zit.
Wij waren allebei het meest onder de indruk van de aparte organen. We konden bv. ook heel goed zien, hoe een aneurysma er uitzag, hoe een kunstklep in het hart zit, en nog veel meer.
Ook een foetus, van 2 weken oud tot het moment van de bevalling. Heel, heel interessant en écht niet eng.
Ik vind het beeld van geraamtes en skeletten in musea veel onaangenamer!

Daarna eten bij Johan en Franciska, en met hen naar de Ploeg. Leuk om zo met z'n vieren ergens naar toe te gaan. Jammer genoeg was deze voorstelling niet echt wat we er van verwacht hadden. Tegen middernacht waren we weer thuis, en vanochtend zijn we met auto en fietsen vertrokken. En we vinden, dat we ons vandaag wel mogen trakteren op een dagje rust! Morgen gaan we wandelen met de boswachter!




10 opmerkingen:

Ingrid zei

Wat een blij koppie heeft Meike! en wat knap dat het uiteindelijk lukt om de ring over het stokje te leggen!

In zo'n huisje zat mijn moeder met kerstmis. Ze heeft het erg naar haar zin gehad daar in Putten, ookal zat ze er de meeste dagen alleen. De mensen die werken in dat park en de baas waren erg vriendelijk voor haar.

Veel plezier!!!

Dorien zei

Wat een geduld en doorzettingsvermogen heedft Meike!!
Prettige vakantie!

Limoentje zei

Hoe vond Meike het speelgoed? Kon ze er mee overweg? Zo te zien wel!

Jammer dat de Ploeg tegenviel. Ik vind ze altijd geweldig! Vooral hun allereerste show is fantastisch {en nu revue}.
Fijne zondag!

Serena zei

Zo te zien vond Meike het speelgoed ook wel leuk…
Geniet van jullie weekje weg!!!

Mrs. T. zei

Ik sprak toevallig gisteren met een vriendin die ook naar die body's was wezen kijken. Zij vond het ook heel interessant.

JeeBee zei

Die Meike! Geweldig. :-D
Ik zou graag de expositie zien. Lijkt me heel interessant.

Elise zei

Oh het filmpje kan ik niet zie, das jammer. Wel mooi zo'n statafel. Ze is lekker bezig !

En die body's die had ik ook wel willen zien ..

groetjes Elise

Anoniem zei

....als buitenstaander blijf ik Meike maar vooruit zien gaan....klopt dat? Ik geniet van haar foto's....

Gerrie zei

meike is druk bezig zo te zien, goed hoor!
Jullie zitten/zaten wel op een mooie omgeving, leuk huisje (Landal?). Veel plezier nog.

curieuzeneuzemosterdpot zei

je filmpje kan ik, om wat voor redenen, niet kijken?

mooi om te zien hoe geconcentreerd meike bezig is met haar spel, fenny! :-))

de tentoonstelling (die bij ons 'körperwelten' heette) is inderdaad erg indrukwekkend en leerrijk.
een zevental jaren geleden zag ik het voor 't eerst. ik was diep onder de indruk
toen, enkele jaren geleden, deze tentoonstelling weer in't land was, zijn we teruggegaan, want het blijft boeien!
en nee, er is totaal niks luguber of eng aan!

heel veel plezier in en rond je vakantiehuisje, fenny! :-))