Pagina's

tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

zondag 22 januari 2012

Vind ik leuk?

Voor tv  en ook in weblogs zag ik wel eens filmpjes hoe  het werkelijke leven zou zijn, zoals het ook is op Hyves of Facebook. Zoals bv. iemand tegenkomen en direct vragen: "Wil je mijn vriend worden?"

Of te pas en te onpas roepen of de duim opsteken en roepen: "Vind ik leuk".  Nu heet dat bij Hyves 'respect', als je wilt aangeven dat je notitie hebt genomen van het bericht.
En in sommige gevallen komt dat iets beter over.

Ik werd gisteren gebeld door mijn nicht in Amerika dat haar moeder, dus mijn tante, op 87-jarige leeftijd  is overleden. Ze werd al heel lang verzorgd in een zorginstelling.
Vroeger schreven mijn nicht en ik elkaar, later werd het mailen, en tegenwoordig zo af en toe een enkele zin op Facebook. (En ook, terwijl ik dat niet wist dat dat kon, gechat via Facebook!!!!)
Nu had ze op Facebook ook verteld, dat haar moeder was overleden.
Verschillende reacties, maar om nu aan te geven: "vind ik leuk!"?


En over Julius: bij hem zijn gisteren de eerste waterpokjes ondekt. Tot nu toe heeft hij er geen last van. Hopelijk blijft dat zo!

16 opmerkingen:

Sophia zei

Idioot gewoon...Ik zie het ook wel eens. Reageer dan niet ...
Tik een paar woorden ...dat aanklikken vind ik zo makkelijk ...
Jij nog een fijne zondag !
Groeten Sophia

Gerrie zei

Hangt er van af, maar meestal typ ik wel iets. FIjne zondag nog

Jetske zei

Wat betreft Julius en de waterpokken, daar moet je proberen op te vertrouwen, hoe moeilijk dat nu ook lijkt...

klaproos zei

geef mij maar de reactie zoals wij hem geven
ik hou niet zo van deie korte boodscappen eigenlijk, gericht op het stuk wat je leest...
da's fijn top en respect:-)

Mrs. T. zei

Tja, dat is inderdaad allemaal een beetje vreemd. Ik heb ooit een filmpje op mijn blog geplaatst over dit rare fenomeen van 'liken' en zo.

Pffft, Julius waterpokken. Dat zal wel even stress zijn. Sterkte.

astridvanbeers zei

Lang geleden dat ik een reactie gaf. Maar ik was een goede lurker. Ik wil toch weer het loggen gaan proberen. Over 1 maand denken ze bij Weblog uit de problemen te zijn.

Het eerste wat ik dacht, oef de waterpokken. Dat zal best wat stress geven. Maar iedereen zal allert zijn in de omgeving van Julius.

Ingrid zei

Soms klik ik onbedoeld op 'vind ik leuk' maar als ik het doorheb en het niet om een leuk bericht gaat, dan haal ik het ook weer weg met de optie 'vind ik niet meer leuk'.

Dus in deze situatie lijkt me het niet echt gepast. Of zou de Engels vertaling iets anders betekenen dan 'leuk'. bijvoorbeeld meer 'respect'?

Het blijft een bijzonder verschijnsel...

Beterschap voor Julius!

Ingrid zei

Ik heb het even uitgetest op Facebook, maar volgens mij is dit niet voor andere uitleg vatbaar:
Like
Me Gusta
J'aime
Gefällt mir

Alleen 'Piraten Engels' zou voor verwarring kunnen zorgen:
Arrr, This be pleasing to me eye

Dorien zei

Ik ben (nog steeds) niet te vinden op facebook. Ik vind eigenlijk bloggen genoeg. Ik kan gebeld of gemaild worden:-)

Ik hoop dat Julius niet erg ziek wordt...

Elise zei

Gecondoleerd met je tante. En wat vervelend dat Julius nu al waterpokken heeft, ik kan mij voorstellen dat bij jullie alarmbellen rinkelen. Hopelijk wordt hij er niet zo ziek van en heeft hij er niet al te veel last van.
Facebook ben ik klaar mee .. ben ermee gestopt.

groetjes Elise

Carla zei

Allereerst...gecondoleerd met je tante.
Vind ik leuk is inderdad helemaal niet gepast in zo'n situatie!!
Ach gossie..die kleine waterpokken...meis...vertrouw dat het dit keer gewoon goed gaat hoor...maar snap je wel dat het anders voelt.
Beterschap voor de kleine man.

liefs Carla.

curieuzeneuzemosterdpot zei

ocharme julius ..
ik hoop dat hij er niet teveel last van gaat hebben!
ik kan begrijpen dat jullie op de toppen van je tenen lopen .. terwijl waterpokken voor elk ander een gewone (??) kinderziekte is?
sterkte, hoor, fenny!

ja, dat 'vind ik leuk' is in deze context helemaal te gek voor woorden!

mijn medeleven bij het overlijden van je tante!!

marjolein vh pl zei

Ja, dit herken ik...
Laatst las ik dat een webvriendin weer geopereerd moest worden, zetten 7 mensen eronder `vind ik leuk` ...idioot toch !
Heb ik er maar een gezellig opwekkend verhaaltje van gemaakt.
Leuk die verhaaltjes `uit het leven gegrepen`
Fijne week.

Tiny zei

Die hebben inderdaad net nagedacht op facebook. Lijkt me raar als je zulke berichtjes krijg na jou bericht.
Kan me voorstellen dat jullie een beetje angstig zijn met de waerpokken bij Julius, maar neem aan dat het goed in de gaten word gehouden.
Beterschap en nog gecondoleerd met je tante.

Ingrid stofzuiger zei

misschien wel goed als we wat vaker in het echte leven tegen elkaar zeggen dat we elkaar leuk vinden. En meer respect kan nooit kwaad. Maar het blijft wel een raar fenomeen.
Heel veel sterkte met Julius. Maar dat komt vast helemaal goed.

° Insoon ° zei

Gecondoleerd met je tante.
Ik zie die 'duimpjes met tekst' ook wel eens op sites staan. Dat slaat toch nergens op bij zo'n triest bericht. Dan is 'respect' een beter woord.
Soms zie je bij het loggen ook wel eens plakreactie van iemand staan, wat absoluut niet bij het bericht past.

Sneu dat Julius nu ook de waterpokken heeft gekregen. Natuurlijk heeft deze kinderziekte voor jullie een andere lading. Hoe gaat het nu met je schoonzoon (vader van Julius)? Sterkte hoor!

liefs Insoon