Pagina's

tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

vrijdag 6 januari 2012

Weet wat u moet doen!

Sinds 2 januari wonen wij in een nieuwe  gemeente, samengevoegd uit 4 gemeenten.
Het logo vind ik heel fris, en het gemeentehuis waar voor gekozen is, heeft een mooi adres, nl. "De Verwachting". 


Wat de provincie verwacht, weet ik niet, maar iedereen kreeg een brochure in de brievenbus, een RISICOWIJZER.
"De overheid kon het niet beter plannen dan in deze tijden van onstuimig en zelfs extreem weer een brochure te verspreiden over de risico’s die we kunnen lopen en wat we dan moeten doen!"
Wat te doen bij: Explosie en instortingsgevaar, Brand, Groot verkeersongeval, Ziektegolf, Extreem weer, Uitval van stroom, gas, water of telefoon, Gevaarlijke stoffen, Terroristische aanslag, Kernongeval, Overstroming, Evenementen en paniek?

Nu begon het al met een stroomstoring op 1 januari. Via het bellen met de mobiele telefoon naar onze jongste dochter, kwamen via een website achter een telefoonnummer dat bij storing gebeld kan worden. Het landelijk storingsnummer! Het leek ons handig om dat goed zichtbaar te plaatsen in de meterkast. We kregen keurig te horen, wanneer ze dachten dat we weer stroom zouden hebben, en je kon je mobiele telefoonnummer intoetsen, zodat je een sms-je krijgt als er weer stroom is!

Gelukkig was de nieuwe wekker voorbereid op een stroomstoring: kort geleden hebben we daar batterijen in geplaatst, en deze bleken goed gewerkt te hebben: na de stroomstoring hoefde we niet opnieuw alle tijden in te stellen.

Tja, en overstroming .... gelukkig niet hier, maar wel in andere gebieden! In een interview hoorde ik toch wel vreemd op, van een actie: uit voorzorg had de mevrouw de  computer maar op de tafel gezet......... Zou die dan op de vloer staan?

Laten we maar hopen dat we de informatie in de brochure niet nodig hebben, maar ik zal de folder netjes bewaren in de meterkast. (Eerst eens doorlezen is waarschijnlijk nog beter!)

Gisteren kreeg ik een leuk pakketje. Een pakketje van Vistaprint met die ondoorzichtige aanbiedingen: de ene keer is iets gratis, de andere keer met korting, dan weer met gratis verzendkosten........
Afijn, een aanbieding van een kalender leek me wel leuk om te maken voor mijn vader. Hij gebruikt zo'n kalender met vakjes er onder, en iedere dag wordt er een kruisje gezet op de kalender. Van broers en zus en hun kinderen heb ik een foto gevraagd en nu krijgt mijn vader een kalender waarop alle kinderen en kleinkinderen om de beurt op een maandblad staan. Bovendien staan alle verjaardagen en andere bijzondere data er op vermeld. De verzorgenden zullen er ook vast wel op reageren, en wie weet kan mijn vader dan over zijn kinderen vertellen (kleinkinderen lukt niet, denk ik!).
Maandag heb ik een kaart gemaakt, maar het lukte me niet om iets te verwijderen. ik heb toen naar de klantenservice gebeld, kreeg direct contact, en terstond werd het probleem verholpen. "Wilt u nog ..... er bij? dat is gratis! (alleen de verzendkosten worden hoger).  ik heb de bestelling verder zelf afgerond, en terwijl ik voor de langzame verzending had gekozen, kreeg ik na 3 dagen het pakketje thuis bezorgd! De kalender, de kaarten en de gratis zelf-inktende stempel!
Het ziet er allemaal prima uit! Voor herhaling vatbaar!







6 opmerkingen:

Serena zei

Ik ken genoeg mensen die zo'n hele grote computerkast hebben en die inderdaad op de grond staat.
Ik weet nog steeds niet wat ik van dat Vistaprint moet denken, vind het maar een wazig bedrijf.

Fijn weekend!!!

Berith zei

Dat is idd erg handig - alles bij elkaar bij de hand. wij hebben wel zo'n lijst in de meterkast hangen maar volgens mij is hij al erg verouderd. Ik zal er eens naar kijken!
Fijn weekend!

Ingrid zei

De nieuwe gemeente doet zijn werk. Gelukkig hebben jullie het droog gehouden. Wij ook, maar daar vertel ik later meer over op mijn log.

Mooi om te lezen dat je goed geholpen bent bij Vista print. Erik heeft zijn visitekaartjes er laten maken met een aanbieding, maar kwam alles bij elkaar toch nog duur uit. Gelukkig zijn de kaartjes wel netjes.

marjolein vh pl zei

Sorry, bij mij staat de pc kas ook op de grond !!
En z`n folder is af en toe wel handig, vooral die tel.nummers.
@ Ik heb veel/een paar keer achter elkaar met contrast gewerkt.
En de zee en de lucht nog eens extra met contrast bewerkt, geloof ik ;-)
Fijne zondag

Jetske zei

Je gaat dus goed voorbereidt het nieuwe jaar in. En nu hopen dat al die calamiteiten niet gebeuren.

Elise zei

Boven staat de pckast ook op de grond .. maar het klinkt idd raar :)

Ik heb best veel besteld bij Vista Pint en altijd goed hoor, ook adressticker enzo.

groet Elise