Pagina's

tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

dinsdag 24 januari 2012

Geen oppas

O, al weer twee uur geweest op dinsdagmiddag?
Vandaag geen oppasoma, en dat omdat Julius gisteren zieker werd van de waterpokken. Marjolein kon vandaag thuisblijven van haar werk, ze compenseert deze dag op een ander tijdstip. Het is niet dat wij angstiger zijn geworden, maar beslist WEL ALERT op complicaties!
Julius' temperatuur liep gisteravond op: ja, hoe hoog kan dat voor een baby van vier maanden?  De arts van de huisartsenpost heeft hem goed onderzocht, en ja, verder houd je hem goed in de gaten.
Zonet belde Marjolein: nu had de huisarts Julius gezien, want de koorts werd weer hoger, ondanks de paracetamol. Julius heeft niet een paar pokjes, maar hij zit er ónder. Zijn keel en longen waren goed, zijn oortje was wel ontstoken en hij heeft ook pokken die zijn geïnfecteerd. Daarom heeft hij nu toch antibioticum gekregen.  Verder een brief voor de kinderarts voor het geval hij toch zieker zou worden, en ze het niet vertrouwen. Fijn, zo'n  arts met begrip!
Steeds hopen we dat nu het ergste wel is geweest. Binnen twee dagen zou hij nu wel moeten opknappen.

De arts van het consultatiebureau heeft vorige week goed gehandeld! Julius had donderdag twee prikken moeten krijgen, maar omdat Stef de waterpokken had, en voor het geval Julius ze misschien zou kunnen krijgen, werd voor de veilige weg van uistel gekozen! Gelukkig maar!

Intussen heb ik me vanochtend  beziggehouden met het werk voor school. En nu ga ik  iets afmaken dat ik al heel lang beloofd heb. Daarna ga ik me buigen over het maken van een tas voor Meike. Franciska had daar leuke stof en een patroon voor gekocht en ik zal mijn best doen, of ik het voor elkaar krijg om die tas te maken. Ik hoop dat het mij lukt, zodat ze een mooie eigen tas heeft, als ze naar "school" gaat. (Laten we het maar even zo noemen!)
Herkennen jullie trouwens het volgende:
Een beschrijving lezen: zie je dan direct voor je, hóe je dan te werk gaat?
Ik heb daar moeite mee: ik zíe liever wat en hoe je iets moet doen, dan dat dat staat omschreven! Ja, ja, ik weet het, ik ben visueel ingesteld!
Zo, dan ga ik nu maar gauw naar naald en draad, want buiten de genoemde klusjes zijn er meer dingen waarover ik me mag buigen! Voorlopig kom ik niet aan de straat toe! (wat betreft de uitdrukking: dat houdt me van de straat!)

18 opmerkingen:

marjolein vh pl zei

Ze weten jou dus ook te vinden voor naaiklusjes ;-)
Zelf doe ik niets meer en voor anderen ben je druk met her- en verstellen.
Maar fijn dat jullie zoveel begrip voor de consequenties van waterpokken bij de artsen hebben.
Gerust idee, dat echte hulp bij de hand is.
Nu het allerbeste met Julius.

Serena zei

Hopen dat het nu snel weer zakt bij Julius. Ik kan me voorstellen dat jullie in de opperste staat van paraatheid zijn. Bah, en dat voor zo'n domme kinderziekte…

Beterschap voor het mannetje!!!

Carla zei

Oh meis...kan me goed voorstellen dat jullie kleine Julius extra in de gaten houden...en fijn dat de dokter dat ook doet.
Ik kreeg ooit eens een tip die goed werkte tegen de koorts....katoenen sokken in de azijn drenken, die goed uit knijpen...aandoen en dan warme sokken erover heen.
Tammy had toendertijd al dagen koorts die maar niet wilde zakken...die (azijn)sokken hielpen geweldig.
Een oud middeltje, maar die helpen vaak het beste.
Succes met de kleine man...hopen dat hij snel weer beter is en succes met je tas..lukt je vast.

liefs Carla.

Ingrid zei

Het zieke mannetje moet maar snel opknappen!

Succes met handwerken!

Nee, ik wil iets ook altijd zien, voordat ik het begrijp. Zo'n geschreven beschrijving is meestal inderdaad niet voldoende duidelijk.

Liefs,
Ingrid

Elise zei

Hai, nou ik kan mij voorstellen dat de alarmbellen rinkelen hoor. Dat doen ze bij ons nu allemaal bij een kinderziekte .. ze zijn niet zo onschuldig ! Ik hoop dat Julius snel koortsvrij is, jakkie, die pokjes jeuken zo. Hoe is het met zijn papa, is die weer helemaal opgeknapt ?

Ik zie soms wel voor me hoe ik zou willen dat het wordt maar ik zit niet meer zo vaak achter de naaimachine.

Wens je een fijne avond, Elise

Mrs. T. zei

Gelukkig houden ze Julius goed in de gaten, maar ik zou willen dat we een week verder waren en dat jij kon melden dat het weer helemaal goed met hem gaat.

Sophia zei

Ach dat Julius nu al de waterpokken heeft ...ja ik kan begrijpen dat hij nu extra in de gaten wordt gehouden en fijn dat de artsen meewerken ...Heel veel sterkte voor dat mannetje en ik hoop dat ie snel weer opknapt ...Is zijn papa weer beter ?

Leuk he ...al die naaiklusjes ...hihi ...t houdt je inderdaad van de straat ( Of wij daar tijd voor hebben ...voor die straat ...haha )
Succes met de tas voor Meike ...
Ja ik zie t ook liever voor me ...soms neem ik de beschrijving en terwijl ik bezig ben denk ik dan....ooooo bedoelen ze het zó !
'r Jurkje van Maud moest de mouwtjes dicht gestikt aan de onderkant ...k heb zitten goochelen...maar t is me gelukt ...want t'moet goed zitten als je t omkeert :-)
Maar navertellen hoe ik het heb gedaan ?...Nou nee....met de volgende jurkjes wordt het wéér even puzzelen
Jij sterkte met al je bezigheden ...Groeten Sophia

Gerrie zei

Hoop dat Julius weer snel opknapt,
fijn dat de artsen er extra aandacht aan besteden.
Goed dat ze hem vorige week geen prikken gedaan hebben.
Naaiklusjes vind ik afschuwelijk, heb er echt een grote hekel aan!!

Jetske zei

Hopend dat Julius nu snel opknapt, fijn dat er alerte mensen zijn.
Ik ben ook visueel ingesteld, dus heel herkenbaar.

Dorien zei

Van harte beterschap met de kleine jongen!
Ik geloof dat 80% (of meer) van de mensheid visueel beter is dan schriftelijk. Geniaal van Ikea om de gebruiksaanwijziging in tekeningen te maken.
Ikzelf teken mogelijke opleidingswegen voor mijn "klantjes".

° Insoon ° zei

Logisch dat jullie allemaal wat angstiger zijn met Julius. Gelukkig hebben jullie een begripvolle arts die je niet met een kluitje het riet instuurt. Hopelijk slaat de antibioticum goed aan! Sterkte hoor!

Wat leuk dat je een tas voor Meike gaat maken. Ben benieuwd, het gaat je vast lukken. En beschrijvingen? Daar ben ik ook slecht in, zelfs als er een plaatje bij staat. Was blij dat m'n broer een paar weken geleden heeft geholpen om mijn bed in elkaar te zetten, want ik was er zelf nooit uitgekomen ;-)

Een fijne dag!
liefs Insoon

klaproos zei

probeer maar ontspannen te blijven met julius fenny,
...
volgens mij werkt dat het beste:-)

Ingrid stofzuiger zei

Heel veel beterschap met Julius, het komt echt wel goed maar ik snap dat het voor jullie een hele moeilijke periode moet zijn.

Ik zoek altijd op google als ik beschrijvingen niet snap. Vaak heel filmpje op you tube die me dan weer verder helpen.

Heel veel plezier met het maken van de tas, wordt vast heel mooi.

Inge zei

Gaat het weer beter met Julius? Beterschap voor hem hoor, hopelijk knapt hij snel op! Wel goed dat hij van alle kanten goed in de gaten wordt gehouden!
Succes met de naaierij hoor!

roysfoto zei

Ik kan het best begrijpen dat jullie daar in de hoogste staat van paraatheid zijn.
Het komt wel goed hopen wij allemaal, en dat zal ook wel.
Jullie verdienen het.
Best dat je ook de zinnen kan verzetten met altijd bezig zijn.

Tiny zei

Fijn dat Julius goed in de gaten word gehouden, hopop dat hij snle opknapt, ze kunnen inderdaad goed ondr de vlekken zitten en koorts hebben en er goed ziek van zijn.

Ik zie als ik een beschrijving lees ook niet gelijk hoe het moet.Wilde wat gaan haken, van iemand een heel onvoudig patroontje gekregen, maar snap er ook niks van.Is zo lang geleden dat ik gehaakt heb dsu even hulp inschakelen ;-)

Groetjes

Repel zei

Moet enorm gevoelig voor jullie liggen....ik durf het bijna niet eens op te schrijven. Artsen met begrip zijn in dat geval inderdaad noodzakelijk. Fijn dat jullie de juiste troffen....

Ik ben heel benieuwd naar de foto van de tas voor Meike...en een foto van Julius die beter is!

Anoniem zei

Oh mijn hemel. Wat zal er allemaal in jullie omgaan als je dit meemaakt.
Ik ben aan het bijlezen, en dit is best schrikken maar ik weet intussen dat alles goed is afgelopen.
Ik ben de laatste tijd met hele andere dingen bezig, en het bloggen ernstig verwaarloosd.
Ik ga gauw verder lezen.

gr eva