Pagina's

tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

zondag 15 januari 2012

Meer dan een zonnestraal

Is dat even heerlijk........ een voorjaarsdag op ZONdag 15 januari!
En, volgend op mijn vorige blog over het weer, niet met één maar met vele zonnestralen! We zijn net terug van een wandeling. Iedereen die je tegenkomt geniet ervan, het lijkt wel of de mensen allemaal veel blijer kijken!

Op zaterdag of zondag krijgen we hier ook verschillende zondagskrantjes door de brievenbus. Meestal blader ik ze wel even door. We hebben een tijdje zonder gedaan, toen we een JA/NEE-sticker op de brievenbus hadden geplakt. Mijn idee daar achter was, dat, als iedereen dat zou doen, het papiergeweld aan krantjes en folders wel minder zou worden. Ik geloof nu dat het niet van invloed is, en we misten  zo ook wel eens een weetje over bijvoorbeeld een evenement. Bovendien is het met oud papier hier prima geregeld: eens in de twee weken kunnen we papier bij de weg zetten dat wordt opgehaald. De sticker is dus weer van de brievenbus af, en alle papieren informatie vindt hier de weg naar het oud papier: gezien of ongezien!

In één zondagskrantje stond de foto van Julius in zijn kersttenue! Vlak na de kerstdagen had Andries deze naar dat zondagsblad gestuurd, waarin gevraagd werd naar bijzondere foto's.
Dat er nogal veel fouten in de tekst stonden, zullen we maar vergeten: Julius'achternaam had Andries niet genoemd, en die kreeg de achternaam van Andries, en de eerste letter van Andries' achternaam werd vervangen door een andere letter.

In een ander zondagskrantje las ik  de taalvondsten, geschreven door een oud-leerkracht bij wie onze kinderen in de groep hebben gezeten. Ik vind ze erg leuk:

Mout ‘k eem kwiet - door Klaas Visscher  (bron:)

Ze doen hun best niet 
De hoedenmaker gooit er met de pet naar.
De sloper maakt er een puinhoop van.
De lijnrechter loopt de kantjes ervan af.
De landbouwer doet het op z'n dooie akkertje.
De tennisser doet het met de Franse slag.
De kok maakt er een potje van.
De automonteur doet geen moer.
De exporteur voert niets uit.
De wijnhandelaar haalt niet het onderste uit de kan.
De boogschutter spant zich niet in.

Bij digiscrap was nog een uitdaging waar ik niet aan was toegekomen, om iets te maken over een herinnering. Om steeds weer wat te leren, is het leuk om daar dan iets voor te zoeken.
Ook ben ik bezig met een layout in het zogenaamde  'clean-style & white-space scrappen'  CSWS. Leuk is, dat ze met workshops komen, tips geven en zo valt er weer meer te leren of eens iets te doen, waar je zelf nooit zomaar aan zou beginnen. Mijn eerste probeersel, daar moet ik tips nog toepassen.
Maar dit is mijn herinneringsscrap geworden:

credits: ad_family life



13 opmerkingen:

Tiny zei

Het was hier ook prachtig weer, heerlijk.
Mag van mij zo blijven.
Leuk de herrinnering aan de doopjurk, zeker iets heel bijzonders als het nog van de bruidsjurk van je moeder was.
Heel leuk gedaan.
Groetjes

marjolein vh pl zei

Het was hier aan `t strand ook druk. De straten stonden vol.
Maar hier was een koude wind,.. niks voorjaar :-(
En wit bij wit is oh zo mooi...
Ik kreeg laatst een ansichtkaart uit 1938 van mijn vader in handen, daar moet ik ook wat mee gaan doen ???

Ingrid zei

Ja, wat een heerlijk weer hè? Wij hebben ook even een ommetje gemaakt in de polder. Het was best 'druk'.

Leuk dat Julius nu ook beroemd is ;)

Dat is een mooie scrap van een bijzondere herinnering!

Mrs. T. zei

Wat mooi zo'n familiestuk. Echt heel gaaf.

Jetske zei

Leuk dat Julius in een krantje stond. Maar goed dat de sticker niet meer op de brievenbus zit.
Een kostbaar stuk deze doopjurk.

Carla zei

Ik vind dit wqeer super hoor...voor mij mag het zo blijven tot het zomer word.
Leuke foto van de kleine man.
Mooi die doopjurk, en wat een mooie bewerking heb je ervan gemaakt.

liefs Carla.

Dorien zei

Een mooie scrap van een mooie doopsjurk. Wij hebben ook een familie doopsjurk (bijna 90 jaar oud). Maar de kinderen zijn nu ouder dan vroeger als ze gedoopt worden en dan past de doopsjurk helaas niet meer. Mijn kinderen zijn er in gedoopt, maar mijn kleinkinderen niet.

klaproos zei

geweldig fenny wat een dag,
:-) om nooit meer te vergeten :-)

die doopjurk is een plaatje om te zien zeg

Serena zei

Mooie scrap!!! Ik moet me ook nog steeds gaan verdiepen in Photoshop, Paint Shop bestaat helaas niet voor de Mac.

Gerrie zei

Het was idd heerlijk weer , we hadden verjaardag maar zijn er wel lopend naar toe gegaan, HEERLIJK!!
Wat leuk dat Julius in de zondagskrant staat.
Mooie scrap heb je gemaakt van de doopjurk.

Inge zei

Zo zie je dus maar weer...toch maar alle blaadjes krijgen anders mis je weer wat! Leuk dat Julius in de krant stond!
En je scrap is leuk geworden...

° Insoon ° zei

Het was afgelopen weekend heerlijk weer! Leuk die zondagskrantjes en wat mooi dat er een foto van Julius in stond en grappig dat versje.
De scrap is prachtig geworden. Toch bijzonder dat nu je kleinzoon in die doopjurk is gedoopt.

Een fijne woensdag!
liefs Insoon

Hettie zei

Wow, wat mooi, die scrap!!