Pagina's

tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

dinsdag 18 oktober 2011

oma-dochter-kleindochter

Eindelijk kwam het er weer een keer van: weer eens naar Meike!
Johan en ik haalden Meike maandagavond op: toen ze ons zag kregen we een blij gezichtje te zien, ze maakte geluiden, zo van "Ha-aai!", ik kreeg kusjes en ze aaide over mijn gezicht. Verbeeldde ik het mij, of hoorde ik écht iets dat op 'oma' leek?

Meike kreeg van mij, toen ze thuis was, de PIPPO-aap! Mijn rode tas met bloemen daarop en en rits erin vond ze interessanter dan deze knuffelaap! Ook interessant vond ze de tijdschriften die onder de tafel lagen. Toen ik de aap even op de tijdschriften legde, duwde ze de aap aan de kant om toch een tijdschrift te kunnen pakken! (Nu is deze knuffel ook nummer zoveel in de rij: ze heeft al  héél veel knuffels gekregen!)

Dinsdagochtend gingen we door de regen op weg naar de bus, om zo naar haar therapeutisch zwemmen te gaan. Goed beschermd door de regenhoes! (En PIPPO ligt op de voetenplank)


Meike heeft heel goed haar best gedaan: wat was het leuk om dit zwemmen in de groep mee te maken. Er zijn een paar vaste items met liedjes en verder oefenen de kinderen om het doel dat voor hen gesteld is, te kunnen halen. Een uur lang! Bijzonder vond ik wel, dat de bodem van het zwembad kan zakken of weer omhoog kan.
Daarna waren ouders jaloers op de luxe van een oma die mee is:ik kon Meike aankleden, en Franciska kon zichzelf aankleden. Ik heb ook een ander kind op schoot genomen, zodat die moeder zich even kon aankleden. Het zou geen overbodige luxe zijn, als hier vrijwilligers bij zouden zijn om een helpende hand te bieden.
Tijdens het nabespreken heeft Meike met een plastic bekertje gespeeld, en ze vond het nú wel leuk met Pippo, nl. om zogenaamd de aap drinken te geven. Zo leuk om te zien, dat ze dit illussieve spel leuk vindt!
Daarna gingen we met de tram terug naar Meike's plek. Als Meike een stang ziet, houdt ze die vast: de hele rit!
We hebben alledrie van deze ochtend genoten. 's Middags zijn Franciska en ik de stad ingegaan, we hebben geluncht, thee gedronken en 's avonds nog ergens gegeten.
Het was een heerlijke dag! (Lunch zelfs buiten, wél met de jas aan, en dit was mijn uitzicht!)


12 opmerkingen:

curieuzeneuzemosterdpot zei

een dag met een gouden randje, fenny!

zo mooi om zien, die lieve, tevreden snoetjes van meike! :-))

Ingrid zei

Zo zorgt Meike voor een heerlijk dagje uit. Fijn hoor, dat ze door te zwemmen ook werkt aan haar revalidatie.

Dus Pippo moet wel op zijn beurt wachten.... Gelukkig kan een echte vriend goed wachten, toch? ;-)

° Insoon ° zei

Wat leuk, zo'n meidendagje met z'n drietjes! Fijn dat Meike zo geniet van het zwemmen. Inderdaad bijzonder dat de bodem van het zwembad beweegbaar is. Prachtig zoals Meike op de terugweg de stang in de tram zo vasthoudt en heerlijk dat jullie 's middags buiten konden eten met mooi uitzicht.

Een fijne dag!
liefs Insoon

Mrs. T. zei

Wat leuk om weer iets over Meike te lezen. Ik vind het fijn om te lezen hoe goed het met haar gaat. Hoe ziet een normale dag van Meike er eigenlijk uit? Ben ik stiekem best een beetje benieuwd naar.

Dorien zei

Oh, dat hoort en ziet zich gezellig aan. leuk om te lezen; goed om te horen..

Gerrie zei

Gezellig dat je mee ging kijken bij het zwemmen van Meike.
Het is idd wel handig als er iemand extra bij is zodat de moeders/vaders zich kunnen omkleden.
De tijdschriften hadden dus een pré!!
Het weer was echt heerlijk om nog even op een terrasje te zitten, en samen even gezellig winkelen.

Marja zei

Genieten van Meike en je dochter.
Ja het zwemmen is heel leuk maar het aankleden is niet altijd even gemakkelijk. Fijn dat jij erbij was om Meike aan tekleden.
Mooi hoor dat we alle twee in Amsterdam waren en het niet van elkaar wisten.
Had je wel even in het eggie willen zien.
Gr

Henny Breedijk zei

Dat was een mooie dag met een hoog koestergehalte. Wat een leuke foto's, Meike ziet er heel goed uit, het is een mooi meisje en een kanjer.

klaproos zei

een knuffelkindje is meike, je kan hele dagen met haar haffelen zoals we dat hier zeggen:-)
ze ziet er zo lief en tevreden uit:-)

Hettie zei

Wat een poepie is Meike! En wat boft ze met zo'n superlieve en creatieve oma!

Marjo zei

Wat hebben jullie lekker kunnen genieten met de kleine meid.
Ik heb het gevoel dat er toch ontwikkeling in Meike zit. Wat kun jij trots vertellen over je dochter en kleindochter mooi om te lezen.
En inderdaad er zou hulp moeten zijn bij het zwemmen.
Nog van Harte gefeliciteerd met Andries.
Fijn weekend

Berith zei

Wat een heerlijke dag zo samen!