Pagina's

tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

zaterdag 8 oktober 2011

Antwoord en een aanbod

Julius - de babysleep
Laat ik hier eerst een antwoord geven. Toen ik laatst in een blog een fotootje liet zien van Julius in zijn ledikantje, kreeg ik vragen over 'dat blok' bij hem.
Dat is een baby-sleep -zijligkussen. Toen Julius net was geboren, spuugde hij nogal eens, en daarom was het beter, dat hij op zijn zij lag. In het ziekenhuis werd dan een opgerolde handdoek achter zijn rug gelegd.
De kraamverzorgster noemde deze babysleep, en Marjolein heeft dit toen via internet besteld. Julius ligt heerlijk op zijn zij, steeds naar een andere kant.

'Vroeger', in de tijd dat onze dochters baby waren, lagen ze ook op hun zij. Altijd een knuffeltje aan de zijkant, zodat je kon onthouden, naar welke kant het gezichtje moest liggen. En wat hebben onze kinderen veel op hun buik gelegen..... als ze wat huilerig waren, op de buik, en daar werden ze lekker rustig van. En onder de molton in het bedje, hadden we ook een zeiltje, om de matras te beschermen. Allemaal dingen, die nu 'verboden' zijn. (Maar nu moet een baby soms een helmpje op, als het hoofd te plat wordt .........)

Wat een groot voordeel zijn de pampers. als ik nog denk aan die luiers spoelen........ Bah!
En weten de 'ouderen' onder ons nog van de strikslips? Dat was al een grote vooruitgang, i.p.v. plastic broeken met elastiek. En er waren ook van die lange wegwerpluiers....... die helemaal korrelig en kapot konden gaan. Maar ook de pampers kwamen. Die gebruikten we later voor de nacht, of als we bv. een weekend weg gingen.

Intussen heeft het najaar zijn intrede gedaan: wat een wind en regen...... En ik blaas ook weer eens flink wat wind door het huis.Ik ben nu op zolder te vinden, om daar maar weer eens orde op zaken te stellen. Binnenkort weer kleren uitzoeken en weg wat weg kan. Ik heb het echt nodig...... rust en ruimte om me heen! En even geen nieuwe dingen aannemen: eerst af-werken wat er nog ligt te wachten!
Ook door de papierwinkel........ en dat levert dit aanbod op:


Update 10 oktober:
Onderstaand aanbod geldt niet meer: 
Linda heeft zich gemeld en wil graag gebruik maken van de bonnen!

Ik heb 2 bonnen voor 2 personen voor de Uithof, Den Haag. (totaal voor 4 personen)
Goed voor één uur skieën (incl. materiaalhuur) of een hele dag schaatsen. (excl. materiaalhuur)
Bij beide: warme chocolademelk met appelgebak.


De bonnen zijn geldig tot 31 oktober.
De bonnen mag je zo hebben, ik vind het fijn als ze met plezier gebruikt worden!


18 opmerkingen:

Mrs. T. zei

tja, inzichten veranderen nu eenmaal. het ziet er wel erg grappig uit, zo'n blok bij zo'n klein beebietje.

Ingrid zei

Heb je de bonnen al op Facebook gezet? Mijn zus (of haar zoon) heeft misschien wel belangstelling.

Ik ben blij dat mijn kinderen al konden genieten van de Pampers. Die katoenen luiers leken me een stuk bewerkelijker.

Tegenwoordig bakenen ze kleintjes ook weer in, om ze rustig te houden; dat deden ze niet toen mijn kinderen klein waren, maar ik denk dat het wel heel wat had kunnen schelen....

Jetske zei

Dat is een hele handige hulp, die babysleep.
Mooi kereltje.
Vroeger deden we de grote opruiming en schoonmaak in het voorjaar, jij doet het dus ook in het najaar. Ook logischer. Als de regen en wind om het huis giert kun je beter op zolder bezig zijn. Als het voorjaar zich aandient, moet je erop uit gaan.

klaproos zei

handig ding zo'n babysleep fenny,
je ziet dat hij lekker ligt:-)

curieuzeneuzemosterdpot zei

ja, tegenwoordig is er heel wat 'verboden' als het over kinderen en hun opvoeding gaat!

persoonlijk vind ik je eigen intuïtie én dat van je baby de voornaamste 'richtlijnen'. ;-))

wat een rustige baby is julius, fenny!
althans op elke foto die jij tot nu toe getoond hebt! :-))

fijne zondag,

eva zei

Oja...die poepluiers, praat mij er neit van.
heb in een gezin met 7 kinderen gewerkt met een baby.

Dat weblog heb ik niet zelf gemaakt maar net als jij gewoon een bestaand iets gebruikt.\
Maar ik moet nog veel uitzoeken.

Ben thuis ook aan het opruimen.]
Heb nog een aantal legpuzzels in de aanbieding.
gr eva

Sophia zei

Ik dacht al zoiets ...van dat kussen !
Handig ...al deed ik t inderdaad ook met een knuffeltje ne ook bij mij lagen ze vaak op de buik...vooral na badje en fles ...En ook een zeiltje...en die strikslips /...Haha Gert heeft er wat op gescholden ...Die kon er maar moeilijk mee omgaan ...Ik vond t ideaal vergeleken met die grote plastic broeken .
En pampers ja die waren voor de vakantie ...en als je dan een dochter hebt die er niet tegen kan ...dan ben je in de aap gelogeerd...
Luieremmers uitspoelen ...weet je dat nog ??...oooo die lucht !!!
Ach ja ...zo is er een hoop veranderd ...veel ten goede ...toch ? ( niet alles haha )
Nog een fijne zondag
groetjes Sophia

Ingrid zei

Offtopic: Ik heb eigenlijk geen idee of de straten in Bangkok blank staan. Erik heeft er niets over gezegd in ieder geval. En Thailand is groot hoor.

We nemen geen konijn erbij. Knabbel is ook al 7,5 en heeft ook al wat kwaaltjes. Als zij er niet meer is dan nemen we waarschijnlijk geen huisdieren meer, omdat de kinderen ooit zullen gaan uitzwermen en dan niet meer voor ze zullen zorgen. (Tot nu toe doen ze dat heel braaf!)

m vh pl zei

Ach.....gelukkig heb jij een verstandige dochter, die zo`n rol gebruikt.
Een goedomwikkelde ijzeren kruik werkt ook perfect.
Nu heeft Maartje best wel een plat achterhoofd (vind ik) Gelukkig komt dochter nooit op logs :-)
Maar die Julius is een scheetje, de rust straalt er vanag.
Genietse.
En moet je hoofd ook opgeruimd worden ?

Succes met alles.

Dorien zei

Hè, ik heb het karwijtje zomer/winterkleren wisselen net achter de rug! Geeft en opgeruimd gevoel.

Elise zei

Hhaah, ja die luiers. Ik had in 't begin idd katoenen, heeeel kort. Daarna overdag pampers en 's nachts billies met strikslips. En idd altijd op de buik ivm spugen. Alles wat nu niet meer mag dat moest toen. NU mogen ze opvolgmelk met 6 maanden, die van ons waren toen van de fles/borst en aten met de pot mee. Wat een veranderingen !

Nou meid, fijne zondag, groetjes Elise

Carla zei

Ik merk bij Lois ook dat alles heel anders is als toen onze kids baby waren.
Lois ligt ook het liefste op haar zij....ik vind dat rug liggen maar niks hoor...als zo'n ukkie wat opgeeft...waar blijft dat dan??
Op de zij kan het netjes weg lopen.
Maar goed...alles verandert en wij veranderen net zo makkelijk mee...toch!!
Hoop dat ik dit antwoord wel kan plaatsen..word er een beetje simpel van hoor de laatste tijd.

liefs Carla.

Carla zei

Hier wel dus...hoera !

Inge zei

Tijden zijn enorm veranderd qua "regels" over wat wel en niet mag bij baby's. Toch heb ik er niet altijd naar geluisterd hoor, ik "luisterde" naar mijn kind en daar reageerde ik op! Op het consulatieburo zei ik altijd ja en amen, maar ondertussen deed ik het niet, hahaha! En zie, ook mijn kinderen zijn groot geworden!

Henny Breedijk zei

Even on topic!
Fenny om op mijn weblog te reageren, probeer eens op:
http://nl.netlog.com/henkygirl

roysfoto zei

De ouders hebben veel meer vrije tijd dan vroeger, mede door de baby's waarvan het werk veel verminderd is. pamppers, babyfoontjes, speeltjes allerhande.
Ook die kinderkoetsen zijn nu echt comfortable wagens geworden.
Ik kijk ook telkens naar de foto hiernaast van Meike, wat een lieverd is het toch.

Gerrie zei

Julius ligt er heerlijk bij zo te zien.
Wij deden dat eerder ook met een knuffeltje.
Die pampers zijn een grote uitkomst ,wij gebruikten die alleen als we weg gingen...
En tussen door maar "heerlijk" luiers spoelen!!
De strikslip kennen we ook , wat een geknooi. maar wel beter als die plastic broeken.
De spullen allemaal nakijken doe ik als ik ineens een opruim bui krijg, maar dan gebeurt het ook goed.

Fijne week

Berith zei

Ik heb bij Timber ook een baby Sleep gebruikt - en dat is alweer 10 jaar geleden ;)
Hij had een erge voorkeurshouding - en daardoor een afgevlakt hoofdje, de keuze was aan ons, helmtherapie of fysiotherapie. We hebben voor het laatste gekozen en daar hoorde dus ook bij, veel op de 'bolle' kant in de baby sleep lag, ook in de box.
Bij de andere 2 was een opgerolde handdoek genoeg om ze op hun zij te laten liggen.

En idd.. wegwerpluiers zijn echt een mega vooruitgang! :D Ik wil d'r echt niet aan denken om die katoenen luiers te moeten wassen, haha

Groetjess, Berith