Morgen, 16 september , is het een jaar geleden dat onze kleinzoon Julius werd geboren.
Wat onthoud je toch goed, wat je die dag deed: ik was 's middags aan het strijken toen het telefoontje kwam van Marjolein: "Jullie hebben een kleinzoon en hij heet Julius"..........
Niet lang daarna zaten we in de auto, op weg naar het ziekenhuis.
Een kleinzoon; ik moest er wel aan wennen. Zelf twee dochters gehad, en vaak opgepast op onze eerste kleindochter Meike.
Maar alles went, dus ook een vent! (variatie op de tekst: alles went, behalve een vent!)
Vanaf het moment dat Julius kon lachen, heeft hij veel en vriendelijk gelachen. Bijna allemaal stralende snoetjes op de foto!
Vrijdag en zaterdag kwam hij hier logeren, en het was gezellig met dit vrolijke kereltje.
De week was flink vol met oppassen en werk voor school, en een bezoekje naar mijn vader hoorde er deze week ook nog bij. Daarom hebben we Julius meegenomen naar mijn vader. Hij vond het fijn, dat hij Julius zag, vroeg regelmatig "van wie dit er één was", want zoiets blijft niet in zijn geheugen.
Zie hier 88 jaar verschil:
Op de achtergrond zie je de kalender die ik heb gemaakt voor mijn vader. Daar staan Stef en Marjolein en Julius op. Hij was toen een maand oud. Deze kalender is een succes, want zo kunnen de verzorgsters er ook eens een opmerking over maken: ze lopen er altijd langs. (Op alle bladen staan gezins/familiefoto's, bij de dagen staan verjaardagen en bijzondere gebeurtenissen ingevuld. Het begint tijd te worden dat ik weer aan een nieuwe kalender begin!) Ik houd nooit zo van drukke achtergronden op een foto, maar hier is het toch functioneel: herinneringen: boerenbont-kopje, bakje met lepeltjes, geborduurd schilderij van m'n moeder, de klok......
Julius kon in de kamer laten zien, hoe hij achter zíjn rollator loopt. Hij doet het nog niet zo lang, maar hij doet het al veel beter en sneller dan mijn vader. Het lopen van hem gaat steeds slechter.
Toen we weer weggingen had Julius de hele lange gang in de serviceflat voor zich om een flinke afstand af te leggen! Ik vind het zo grappig, dat hij op de rechterfoto net op een oud mannetje lijkt, vooral ook om het jasje dat hij draagt. De oudjes en verzorgsters die hem gezien hebben, hebben van het tafereel genoten.
En wij hebben genoten van de oppas.
Wat denk je van van een vrolijk badfestijn met veel gespet en gespat!
Morgen passen we niet op, maar gaan we de verjaardag vieren van Julius! Zijn nichtjes Meike en Noortje komen ook, en ik hoop, dat we een foto kunnen maken van "ons drietal"!








11 opmerkingen:
Ja wat gaat dat toch snel hè...Lois donderdag alweer één jaar...waar is dat jaar gebleven.
Ik wens jullie één geweldige leuke dag toe!!
Liefs Carla
Alvast gefeliciteerd. Wat een rap ventje. 1 jaar en dan al zo vlot achter een karretje lopen.
Hieperdepiep hoera voor Julius!
Hij is snel hoor met lopen. Jammer dat je vader steeds slechter gaat lopen. Wel mooi dat contrast van die overgrootvader en achterkleinkind. Je ziet Julius kijken.. 'op wie lijkt hij nou?'
Veel plezier morgen!
Alvast gefeliciteerd! Een jaar al weer, dat gaat snel!
Mooie foto's ook, vooral de rollator is een leuk.
En dat kastje achter Julius is erg herkenbaar, volgens mij hebben veel oudere mensen die. Althans, mijn oma had er ook een en die heb ik nu.
Fijne dag morgen!
Ik hoop ook dat de nichtjes erbij zijn: Meike had vanavond bij het naar bed gaan 39.7 graden koorts! Ze is wat minder enthousiast en vrolijk als anders maar ze speelt wel. We zien morgen wel hoe het is...
Van harte gefeliciteerd. jammer dat je vader niet echt kan meeleven met zijn klein-en achterkleinkinderen. Het is niet anders. Prettige dag toegewenst morgen. Het leven is zo breekbaar......
Hieperepiep hoera!!!! En wat mooi je vader zo met zijn achterkleinkind.
Van Harte voor jullie allemaal. Wat gaat het toch snel.
Julius kijkt wel wat bedenkelijk naar je vader.
"Rollator" leuk gekozen woord in dit geval.
Gefeliciteerd met Julius! Wat gaat dat hard hè... Prachtig zoals hij daar met jouw vader op de foto staat en mooi dat de andere bewoners en verzorgers zo genoten van dat kleine manneke.
Een fijne dag!
liefs Insoon
ps: ik ga je nog effies terugmailen hoor ;-)
Dat drietal is dus gelukt :-)
En z`n gang is heerlijk om een eind te wandelen :-)
Mooi die 2 mannen bij elkaar :-)
Ik zag de foto op faceboek...Leuk hoor ...Julius alweer één jaar !
Leuke verjaardag gehad ? Ja en drie op de foto valt niet mee he ...Laat staam 8 Haha
Genieten Fenny !!
Groeten Sophia
Een reactie posten