....... strijkt!Het is lang geleden dat ik mijzelf een cadeautje heb gegeven. Het werd deze keer een strijkijzer.
M'n oudje deed de laatste tijd wat vervelend: vieze plekjes uit de de stoomgaatjes op het te strijken kledingstuk achterlatend. Ja, en dat is dan heel vervelend, want dan heb je het gewassen, het is bijna klaar, en dan wordt het zo vies, dat het direct weer in de was moet. Verre van praktisch!
Nu mag ik het strijken voortaan gaan doen met dit gifgroene strijkbeest.
O, en wat héél bijzonder is? De gebruiksaanwijzing is perfect! Waar kom je dat nog tegen? Stap voor stap in afbeeldingen kun je zien wat en hoe je iets moet doen. Wat werkt dat voor mij veel beter dan taal die je 10x moet lezen voor je echt begrijpt wat er staat!
Nu heb ik ook al flinke huishoudelijke ervaring met strijken, zodat ik zonder te lezen (of plaatjes kijken), ook wel dit apparaat aan de praat zou kunnen krijgen!
Het is ook voor het eerst dat ik een artikel aanschaf dat voor 30 % uit gerecycled materiaal bestaat. (Weet ik waarom ik al mijn afval netjes scheid)
En ik weet nu ook, dat ik mijn oude stoomstrijijzer waarschijnlijk verwaarloosd heb wat betreft het schoonmaken: ik las nu nl. dat je om de twee weken het strijkijzer gaat reinigen. (water er in, heet laten worden, en boven de gootsteen het proces 'clean' uit te voeren.
(Heb ik dit bij mijn oudje eens in de twee jaar gedaan?)
O, en ik zal wel moeten wennen: hier mag alleen kraanwater in, en ik gebruik zo graag strijkwater met een geurtje.......
Kort geleden zag ik van Jeebee de oproep wie er voor haar wilde strijken voor 75 ct per kledingstuk. Ik heb toen al aangegeven dat ik dat wel wilde doen, helaas, ze woont te ver!
Strijken is geen hobby, maar ik heb er geen hekel aan!







5 opmerkingen:
ohhhhh wat een flitsend groen ding fenny,
daar wordt je was als vanzelf mee gestreken :-)
Dat ziet er super snel uit! Dan word je vanzelf vrolijk bij het strijken.
Ik strijk zo min mogelijk, dus 1x per twee weken schoonmaken, zou voor mij het werk al zo'n beetje met 500% doen stijgen ;-)
En zo'n mooie gebruiksaanwijzing moesten ze dan maar bij je fototoestel doen. Ben je daar nu al een beetje aan gewend?
Nou jij kunt weer vooruit met je strijkijzer, je zou bijna voor je plezier gaan strijken!
Strijken doe ik bijna niet, heb een man die z'n eigen overhemd stijkt!! (heeft ie toch niet zo vaak aan).
Ontkalken let m'n man ook op , goed voor elkaar he?!
Fijn weekend verdr.
Anoniem ben ik ,
Ik ben heel eerlijk, ik strijk nooit.
Kan heel goed ophangen en vouw alles keurig op met mijn FlipFold…
Een reactie posten