Leuk! Niet leuk voor de eigen juf, want die was ziek!
Eén jongetje mocht de dingen laten zien die hij had meegenomen in de lettertas. Het ging over de letter W. De kinderen werken over het boek: Woeste Willem.
Het eerst kwam er een pistool uit de tas. Begint dat met de "WUH"?
Jahaa: "Wapen!"
Het volgende voorwerp was een kaarsje! Dat was gek: je hoort geen wuh. Niemand kwam op het woord Waxinelichtje - dat woord is dan toch maar weer geleerd!
Een flesje Water was duidelijk.
Toen kwam er nog iets heel kleins: Wat is dat?"Ja, dat is voor de mascara, want die doet mijn moeder op haar oog....."
"Nee hoor, dat is voor in je oor ............"
Bij navraag had iedereen dit wel in huis.
Maar hoe het dan heet? Een Wattenstaafje! Weer wat geleerd!
Wat gaat een ochtend snel voorbij! Het was heel gezellig tussen de kleuters! En wat maak je weer een leuke dingen mee: dingen die gebeuren, en die je zelf niet kunt verzinnen!
Reageren? Klik op 'reacties'.







12 opmerkingen:
Woeste Willem is een van mijn favorieten!
Leuk, zo'n letter lesje. Ha dat jongetje die voorwerpen zelf uitgezocht?
Je hebt dus weer lekker genoten van je inval dagje. Goed zo!
Moeilijke woorden voor een kleuter, waxinelichtje en wattenstaafje, zelfs wapen is al moeilijk .. moeten ze het niet zelf verzinnen ?
Wel erg leuk om zo een dag met kleuters door te brengen.
fijne dag vandaag, Elise
Leuk dat je af en toe mag invallen. Dat veruimd de geest vast en zeker!
Sjemig, een wapen? :-S
Mooi hoor een morgen invallen bij de kleuters.
Fijn weekend
Gr
test
da's een plezante manier je woordenschat uit te breiden, fenny!
waxinelichtje .. in de kleuterklas?
is dat niet wat moeilijk? :-))
stralend weekend, fenny!
geweldig om met kleuters te werken hé,
dat zijn pure mensen
OT als je een popup reactie venster maakt kan iedereen weer reageren heb ik begrepen :-)
test pop up
Dat was dus weer leujk om bij de kleuters te werken, en er zitten toch lastige woorden bij .
Fijne zondag nof en geniet van het mooie weer.
Gerrie
Hoop dat het plaatsen nu lukt!!
Haha, wat leuk! En idd waar ze soms mee komen... Dat krijg je zelf niet verzonnen.
Isabella kwam afgelopen week ook thuis met "de letter van de week". Het was de "V". En overal ziet ze nu dus ook een "V" in.. een boom, logootje op de auto van een beveiligingsbedrijf.
En de woorden: vlinder en voetbal, die had ze op school gehad, en thuis hebben we er nog heel wat bij verzonnen... Alleen dat 'fiets' niet goed is... daar kan ze maar niet over uit :(
Fijn weekend verder! Groetjesss
Ik heb je link maar even aan gepast naar deze blog. Wel zo makkelijk.
grappig hoor! x Franciska
Een reactie posten