Dit blog stond al klaar, maar is nog niet verzonden:dat opruimvirus van mij is volledig weggevaagd vanaf donderdag, door een lichamelijk virus: liggen en slapen, daar voelde ik mij het best bij! Ik hoop dat ik snel weer 'de oude' ben!
Donderdag de 18e begon de invasie: dochter, schoonzoon, 2 kleindochters, volle tassen, maxi cosy, kinderwagen, loopvoorziening........ De kleine meisjes konden zó in bed gelegd worden, en sliepen hier verder. De papa en mama gingen ook vroeg naar bed, en ik gaf tegen half twaalf de jongste spruit de fles.
Om half zeven 's ochtends begon de vrijdag! Een ander begin dan wanneer we met z'n tweeën zijn! Meike had een afspraak bij de kapper. Ze ging voor het eerst, ze vond het prima! Een stuk van haar krullen af, en het haar hangt nu niet zo voor haar ogen.
Er bleef zelfs nog tijd over voor een kleine wandeling en een boodschapje.
's Middags maakten we ons klaar voor de feestelijke bijeenkomst georganiseerd door het werk van Andries. Een feestje voor jubilarissen, voor Andries was dat omdat hij 25 jaar bij het bedrijf gewerkt heeft.
Hij kreeg een gouden speld opgespeld, en voor iedere jubilaris was er een ludieke bokaal gemaakt!
De familie van de jubilarissen was er ook, ook wij waren er allemaal. Meike liep met haar loopvoorziening door de zaal, en Julius hield de achterkant vast!
Na afloop gingen we met z'n allen naar ons huis, het was de bedoeling dat de kinderen 'snel' naar bed gingen. Dat 'snel' was niet haalbaar, en eenmaal in bed kregen we protest te horen!
Uiteindelijk lukte het nog precies op tijd om onze maaltijd te halen bij een Chinees restaurant. We smikkelden er lekker van en toen we bijna klaar waren, werd Julius wakker.
Tijdens het eten hadden we het ook over 5 december: zouden we, net als andere jaren, weer naar een vakantiehuisje gaan?
Nu met de leeftijd van de kleinkinderen, 3, 1 en 0, hun verschillende slaaptijden, een 8-persoons huisje dat nu te klein is, hebben we maar besloten er dit jaar van af te zien.
Deze keer vieren we het feest van de Goedheiligman bij ons thuis, en dat wordt dan 1 december.
Julius is die nacht bij ons blijven slapen, want de volgende dag zou Marjolein (en later Stef) weer bij ons komen, om de verjaardag van Andries te vieren.
Drie kleintjes, bad bezet, en toch even doorgaan, want ook 's ochtends zou er visite komen. Julius is dus maar even in de wastafel gezet: een klein minibadje, maar hij vond het prachtig, en ook hier kon hij het water flink laten spatten!
Ook al hadden we de verjaardag te vieren, de wasmachine moest toch draaien, maar dat vonden de kinderen ook wel interessant! En natuurlijk vond Andries het leuk om Julius in de wasmand te doen!
De salontafel hadden we aan de kant gezet, zodat er voldoende ruimte was voor Meike in haar caddy. Ook nu hadden Meike en Julius weer veel plezier, nu duwde Meike Julius, of ze trok hem op zijn speelgoedauto achteruit!
De visite die er was heeft ook genoten van dit tafereel!
Deze avond was het iets gemakkelijker om de kinderen in bed te krijgen: voor die tijd zaten ze samen even naar het Zandkasteel te kijken! Julius zat in het stoeltje waar opa Andries vroeger ook op zat! (ja, vastgemaakt met een sjaal!)
Zondagmiddag waren we weer met z'n tweeën. Het was een heel druk weekend, maar wat blijf je genieten van die kleintjes!
Noortje had genoeg aan haar fles, en ze mocht slapen in een geleende kinderwagen: voor Meike was de wandelwagen en haar caddy meegenomen, de kinderwagen van Noortje paste niet meer in de auto.
Gelukkig konden we van iemand een kinderwagen lenen. Fijn om daar ook mee geholpen te kunnen worden!










11 opmerkingen:
Ik heb genoten van dit blogje! Je hebt prachtige kleinkinderen. En nog van harte met manlief.
Wat een poepies van kleinkinderen hebben jullie toch. Wat een rijkdom!
Groetje van henny Breedijk.
Wat een gezelige log,mooie foto's van de kleinkids. Jullie hebben een druk maar gezellig weekend gehad!!, en nu geveld door de griep, je hoort het overal om je heen!! Beterschap.
Oh, wat klinkt dat reuze gezellig! Heerlijk zo'n familie!
wat een plezier om jouw kroost bezig te zien, fenny! :-))
wat worden ze groot!
en een tikkeltje ondeugend, waarschijnlijk? :-))
fijne zondag, fenny!
Wat een schattige foto's weer!
Vooral die waar Julius de caddy van Meike duwt (of meike trekt) wat is die enig!!
Dat je even knock-out ben, verbaast me niet, zo druk als jij altijd bezig bent!
Ik hoop dat je snel weer opknapt.
(Ik las eerst opiumvirus, maar het is gelukkig het opruimvirus)
gr eva
Wat een gezellige drukte !1 Lachen om Meike en Julius...Ze hebben wel ruimte nodig he ...en Julius lijkt me een écht *pretnummer * !!
Mooie foto's !! ( Je hebt baas boven baar he ...Jij dubbel feest ...Wij driedubbel ! :-) )
Nog een fijne zondag.
Groeten Sophia
Wat een gezelligheid allemaal. Leuke foto's zijn er gemaakt.
Kon Meike goed zitten op de stoel bij de kapper? Leuke foto van Julius in de wasmand hoor :)En wat wordt Meike groot hè?!
Fijne maandag
Wat een heerlijk (en ontzettend druk) lang weekend hebben jullie gehad, zo met de kinderen en vooral de kleinkinderen!
Wat een feest het hele weekend, gezellige foto's. Leuk dat neefje en nichtje zich zo met elkaar vermaken.
Wat een prachtige kleinkinderen, leuk het haar van Meike, ziet er lief uit, lacht eigenlijk altijd, stralend meidje.Dat jullie een druk weekend hebben gehad geloof ik graag. maar wel leuk.
Groetjes
Een reactie posten