Pagina's

tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

dinsdag 9 oktober 2012

fototoestel en all-in-one

Er zitten in mijn hoofd wel meer verhaaltjes, eerst maar eens dit vertellen:

Een poosje terug, kreeg ik van Andries een nieuw fototoestel. (Mijn oude was nog pico-bello, maar de nieuwe had mogelijkheden die Andries ook wel wilde gebruiken, als hij eens niet zijn spiegelreflexcamera kon gebruiken). In plaats van blij te zijn met het nieuwe fototoestel dat ik had gekregen, raakte ik steeds meer ontevreden. In de 'Easy-stand' kan IEDEREEN er foto's mee maken, maar ik was niet tevreden over dat resultaat. In de automatische stand had ik ook nogal eens problemen, en in de P-stand, wat mij door Andries werd aangeraden, kon ik ook niet goed uit de voeten. En écht, al die instellingen............ dat is echt níets voor mij! Ik moet klik-klak-klaar fotograferen, en geen poespas! Had ik Andries gefotografeeerd, dan had je een PUNThoofd bij hem kunnen waarnemen, al dat gedoe en mijn gezeur waren niet echt sfeerverhogend!
Intussen waren we allebei van mening dat ik op zoek moest gaan naar een ander fototoestel.

Boffen: de meneer in de fotozaak snapte direct wat ik bedoelde, ik heb nu een Sony DSC-WX150en het toestel lijkt veel op mijn vertrouwde Pentax. Terwijl die Canon niet in die fotozaak gekocht is, konden we daar tegen een goede prijs die camera inruilen. Nu nog even wat foto's maken, maar volgens mij is er tussen mij en het toestel al een klik!
(Mijn vorige toestel heb ik cadeau gedaan toen ik de Canon kreeg, en dat is diegene volledig gegund!!!!)
Omdat manlief ook sneller internet wilde, zijn we overgestapt van Tele2 naar Ziggo, all-in-one. (televisie hadden we al van Ziggo, telefoon en internet was via Tele2. Alles zonder problemen, en ik vond ons internet niet langzaam..........) 
Maandag 1 oktober kwam er een monteur die alles installeerde. Ik heb er persoonlijk op toegezien, dat hij ook met mijn laptop verbinding ging maken met internet. Alles werkte na een poosje. Gelukkig!
De monteur kon weer naar zijn volgende klus!
Toen zetten we de televisie uit, en ......... we hadden geen verbinding meer met internet!
Grrrrr, gelukkig kon via een telefoongesprek en handelingen aan instellingen op de laptops de boel weer aan de praat komen. Maar dat was voor een paar minuten, want ..... de midweek vakantie stond voor de deur.

Zaterdag kwamen we weer terug van die vakantie. In ons vakantiehuisje konden we prima internetten, en nu weer thuis........... geen verbinding!!!!!!!
Gelukkig kon dit weer via een telefoongesprek opgelost worden, en hopelijk is vanaf nu alles weer in orde!
Als ik geen invloed heb op storing in apparaten, zakt mijn humeur!

Ja, en dan bellen: we kunnen nu gratis bellen met alle ZIGGO-ers! (Ze moeten dan natuurlijk wel thuis zijn!)

Intussen is mijn oppasdag weer begonnen: Julius is na zijn ontbijt heerlijk in de box gaan spelen. Zolang ik me stil houd achter mijn laptop, hoor en zie ik hem leuk spelen en 'kletsen'. Heerlijk, dat spelen, wat is een kind zo veel aan het ontdekken!
En kijk die foto eens: ingezoomd en nog vrij schemerig in de kamer! (Ja, als je ineens een flits ziet, moet je even opstaan en kijken waar dat vandaan komt!)

Tot slot nog een scrap: bij Digiscrap.nl is er deze maand een freebie (= gratis kit met elementen) en omdat ik nu eens vrij ben van het maken van fotoboeken of andere wensen, ben ik weer even lekker met Photoshop gaan spelen!
page one & dutch dots _ colorful fall



13 opmerkingen:

marjolein vd fotokraam zei

Oh...vreselijk dat gehannes met `geen verbinding` hè, dat machteloze gevoel...grrrr...
Gelukkig werkt nu weer alles :-)
En deze foto van J. is geweldig.
Veel plezier met scrappen, je hebt er echt lol in hè, houen zo, want het is ook erg leuk ;-0

roy zei

Schoon met die zwammen op de boom. succes met uw nieuw kiekejesmachine.
En ja, 't is altijd wel iets met de verbindingen van pc of tv.
Heb ook uw melding die je zond bekeken, zelf zie ik niets, ook mijn anti virus , en online scans geven niets verdachts.
raar dus dat bericht....
Haha, mag gerust (je) zijn :-)

Insoon zei

Wat een leuke scraps heb je gemaakt.

Hahaha, en dus toch overgestapt op een ander fototoestel. Ja, je moet er zelf wel goed mee uit de voeten kunnen. Gelukkig kon je je 'oude' toestel inruilen. Hopelijk heb je met je nieuwe toestel meer plezier!
Balen dat internet steeds uitvalt sinds jullie zijn overgestapt. Hopelijk zijn jullie snel van de storingen af.

Gezellig dat je vandaag op Julius past, mooi zoals hij daar nieuwsgierig over de rand van de box gluurt ;-)

Een fijne dag!
liefs Insoon

Harriët zei

Ja je moet wel overweg kunnen met je camera natuurlijk. Ik maak de foto's voor mijn blogjes altijd gewoon met m'n telefoon. De filmpjes ook trouwens. marco gebruikt wel een goeie camera trouwens. Maar ja, is ook z'n hobby hè ;)
fijn dat het nu beter gaat met de Sony. En wat een gedoe met internet zeg. Wij hebben internet en telefoon van KPN. Tv van UPC. Ach dat gaat nog prima. Dus voorlopig laat ik het maar zo ;)
Leuke herfst scraps heb je gemaakt. Fijne dag hoor

marjolein vd fotokraam zei

Ik vergat nog te vertellen, dat ik ook een Sony DSC-HX10V heb :-0
Ongelooflijk hè ?

Carla zei

Mooi toestel!!
Ik moet eerlijk bekennen dat sinds ik mijn nieuwe telefoon de Samsung Note heb, ik alleen nog maar daar foto's mee maak...die maakt echt zulke mooie scherpe foto's!!

Heerlijk dat Julius nog in de box zit, hier wil Lois er al maanden niet meer in, en heb ik hem naar zolder gedaan hoor...zo' n sta in de weg.

Leuke scraps weer!!

lieve groetjes Carla.

Tiny zei

Leuke scraps die je gemaakt hebt.
Mooie nieuwe camera, moet je vaak ook aan wennen hoor en veel uit proberen.
Wel handig zo'n klein cameraatje, ik heb hem ook bij, een speigelreflex altijd mee op sjouw is zwaar.
Gaat goed met de kindjes zo te zien, altijd leuk om foto's te zien.
groetjes

Mrs. T. zei

Oh ja, apparaten moet het gewoon doen. Ik kan er ook heel slecht tegen als dat niet het geval is.

Unknown zei

Als je foto toestel je niet bevalt is t ook geen werken he . Ik heb ook een Canon...lijkt op de jouwe en die bevalt mij ptima:-)
Maar fijn dat je nu een toestel hebt wat je wel bevalt en je t oude in kon ruilen.
Leuke scraps heb je weer gemaakt .
Geen internet hebben vind ik ook maar niks ....gelukkig komt t hier weinig voor
Mooie foto van Julius
Ik had vandaag Ilse weer ...zo gezellig
Jij nog een fijne avond
Groeten Sophia

Gerrie zei

Een camera die je niet bevalt is niet fijn, mooi dat je deze al een klik hebt.
Wij hebben ook Ziggo tv en internet maar bevalt ons prima.
leuke scraps heb je gemaakt.

Ingrid zei

Fijn dat je nu wel een camera met klik hebt ;-)

Mooie plaatje van een nieuwsgierig aagje en leuke scraps!

Anoniem zei

Jammer dat je met je vorige fototoestel niet uit de voeten kon. Gelukkig met deze wel. Ik ben ook iemand die graag wil dat alles werkt, en baalt als het niet het geval is.
Ik hoop voor jullie Ziggo blijft werken. Lijkt me toch wel lastig als je niet meer kunt internetten en tv kijken.

Mooie scraps heb je gemaakt. Herfst is toch een heel mooi seizoen om foto's te maken.

Een hele fijne dag.

Jetske zei

Helemaal mee eens, het moet gewoon werken. Wel vervelend dat het zo'n gehannes is, waarom kan het niet gewoon werken als je overstapt.
Op Julius passen lijkt zo een makkie. :-)
Veel plezier met je nieuwe toestel en dat je maar vele mooie plaatjes mag maken.