Maar de strekking van dit waargebeurde verhaal vind ik zo heerlijk: het heeft invloed op het plezier in het leven.
Mijn buurvrouw heeft tijdens onze vakantie en afwezigheid ( oppas) daarna, de post weggehaald bij de voordeur en een oogje in het zeil gehouden.
Haar vrije maandagmorgenzorgd was een geschikt moment om even bij te praten.
We zaten aan de koffie/thee toen er aangebeld werd.
Een niet-Nederlandse man stond voor onze deur, met een pakje in zijn hand.
Het pakje was voor de buren, maar daar was niemand thuis.
"Dat klopt, de buurvrouw zit hier!" en de buurvrouw kwam ook al naar de deur.
"Daar zal mijn zoon blij mee zijn", zei ze, het was de telefoon waar hij al op zat te wachten.
Wij reageerden daar automatisch blij op.
"Ik lijk wel op de Kerstman", zei de man terwijl hij nog blijer leek!
Wat een plezier heeft deze bezorger!
Dank je wel bezorger, ik zal nog vaak aan je denken, hoe je met jouw houding mensen blij maakt: voor mij niet met een pakje, maar met een blije uitstraling, je vrolijkzijn en plezier in je werk!
Een voorbeeld voor velen!







8 opmerkingen:
Inderdaad....Pakketbezorger maakt iedereen blij ...want meestal zit je er op te wachten ...Straks komt er hier ook weer één ....tussen 18.00 u en 20.00 u :-)
Maar wát is een vrije "maandagmorgenzorgd " ???
Fijne dag hoor
Groeten Sophia
Heerlijk verhaaltje.
Daar kan de deurwaarder vast niet mee pralen :-)
Leuk hè, als je in z`n spontane onverwachte ontmoeting zo verrast wordt :-)
Leuk, als mensen zo'n plezier uitstralen.
Mooi dat die man zo opgewekt was om de buurvrouw dat pakketje te bezorgen :-)
Heerlijk zo'n vrolijk humeur!
;-))
waarom is niet iedereen zo?
wat zou de wereld een paradijsje zijn, eh? :-))
fijn weekend, fenny!
Wha, ja sommige zijn vrolijk. Ik krijg ook altijd jolige opmerkingen. Wij hebben nogal een leuke bel en vaak vragen bezorgers of ze nog een keer mogen bellen en we hebben wel glazenwassers gehad die 's avonds met een collega nog eens langs kwamen haha
gr Elise
Een reactie posten