Pagina's

tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

zondag 3 februari 2013

ZÓ !

Sssttt! Dikkie Dik is nog in dromenland...Eens kijken of hij wakker wil worden voor een lekker ontbijtje.
Op Facebook heb ik me aangemeld op de pagina van Dikkie Dik, en zo was dit het eerste plaatje dat ik zag toen ik wakker werd gisteren! Ik vond het wel grappig: kleinkinderen een verhaaltje van Dikkie Dik voor het slapengaan, en ik een plaatje bij het opstaan!
Dikkie Dik is al 35 jaar, ik kan het me nog herinneren dat ik met Franciska (ook 35 jaar) naar Sesamstraat keek! Dikkie Dik overleeft toch maar mooi de tijd!

Tijd - nu een andere 'teit', Voor positiviteit
Iedere dag een nieuwe spreuk, deze was van donderdag die mij wel aanspreekt:

Het leven is als fotograferen. 
Focus op wat belangrijk is. 
Leg de goede momenten vast. 
Geniet van de herinneringen.

Herinneringen:
Herinneringen aan twee salarissen, en het nu tevreden zijn met een pensioen dat deze maand lager was en dat in april nog weer eens lager wordt?
In die zin vond ik een spreuk van Loesje wel leuk, die iemand had gedeeld op Facebook:

ZO!
Bijna zeg ik: dat was het voor deze keer.
Maar dat ZO is zo leuk:
Onverwacht kwamen Marjolein en Julius hier gistermiddag en ze bleven een nachtje slapen. Julius kent het huis hier al steeds beter. Toen Marjolein ons pad op kwam rijden, riep Julius al direct "Ssssss, ssssss". 
De automatische lampjes in de hal en op de overloop hebben een grote Catweazle-aantrekkingskracht!
Hij laat sterk weten wat hij wél en wat hij níet wil, en zegt met een dik tevreden "ZO", als hij weer iets voor elkaar heeft gekregen.
Gisteravond is hij een paar keer overstuur wakker geworden. Werd hij dan even uit bed gehaald, zat hij lekker bij mama, dan waren de tranen weg, en kwam een uiterst tevreden: "ZÓ" over zijn lippen!

OZO , ineens een herinnering aan de geschiedenislessen van mij op de lagere school. In de oorlog werd "OZO" gezegd, daarmee bedoelend: Oranje Zal Overwinnen!

En ZO is er toch maar weer een logje geboren!



8 opmerkingen:

Lief meisje zei

Een leuk logje.

Carla zei

Geweldsig hoe ze steeds meer woordjes gaan zeggen he....hier is alles...Klaar en maakt met haar handjes het gebaar...ze worden echt te leuk nu!!
Zo...en nu sluit ik de computer maar eens af, want na een weekendje Lois...merkt oma dat ze geen twintig meer is..genoten..dat zeker!!

fijne week...

Ingrid zei

Zó, dat is een veelbetekenend woord.

En die spreuk van Loesje is ook subliem. Dit jaar heb ik de uitverkoop overgeslagen: ik heb genoeg kleding en schoenen!

Limoentje zei

Dat moet niet gemakkelijk zijn, om je inkomsten ineens zo te zien veranderen...

marjolein vd fotokraam zei

Wat kan jij toch de gebeurtenissen leuk verhalend aan elkaar breien.
Het is weer aangenaam vertoeven in huize `Fenny` OH ZO :-)

Mormorsweb.blogspot.com zei

Leuke blog. Ik heb twee kleinkinderen die in de fase zijn van :waarom en waarom?! En pensioen, ja ik vrees het wel een beetje.... een vetpot zal het niet worden, maar als het genoeg is is het okay. Ik blijf overigens nog een paar jaar werken. De zaak geeft nog niet zoveel overschot :-) Maar goed dat ik een leuke baan heb....

Anoniem zei

Wat een lief manneke zeg, ZO dat mag wel even gezegd worden, haha!
Groetje van Henny Breedijk.
PS: Toepasselijke spreuk van Loesje.

Unknown zei

Haha ...Ik heb even niet gekeken in mijn rreader maar bij jou staan er weer 5 nieuwe logjes ....Ze logt dan haast niet ...WEL dus .
Mooie foto van Julius :-)
Fijn weekend voor jullie
Groeten Sophia