De opnamen zijn gemaakt voor Lipdub van de NCRV.
Ik heb dit nog nooit gezien, nu wel één aflevering via 'Uitzending gemist'.
Zondag 8 juli komt er weer een nieuwe LIPDUB voor de televisie, Nederland 3, 21.55 uur.
De aardige mevrouw van het Afrikamuseum stuurt mij opnieuw een mail, wanneer de opname die in het Afrikamuseum is gemaakt, wordt uitgezonden.
Je kunt iemand opgeven, die het verdient om met zo'n LIPDUB verrast te worden. Op de site staat:
Lipdub is een fenomeen waarbij een bestaand nummer wordt geplaybackt en in één take met een grote groep mensen wordt opgenomen. Zo ontstaat er een nieuwe clip. In Lipdub is alles te zien: de tricky stunts, overwonnen angsten, bloopers,de reactie van degene voor wie de lipdub gemaakt is en nog veel meer.
Dus, als het even kan, ga ik morgen eens kijken naar de nieuwe aflevering!
Wat is deze week weer omgevlogen! Ook al was het warm en benauwd, hier werd gewerkt! De oude garagedeur die roestplekken ging vertonen, is vervangen door een nieuwe garagedeur. Dat was niet het enige, want daar voor moest het kozijn aangepast worden, en geverfd.
De oude deur moesten we ook nog kwijt. Gelukkig zagen we een oproep in de krant van de muziekvereniging die oud ijzer inzamelt. Van de opbrengst kopen ze nieuwe instrumenten!
De elektrische aandrijving van de oude deur is via Marktplaats naar een nieuwe eigenaar gegaan.
| De deur zit er bijna in |
De nieuwe deur loopt geruisloos, en vandaag hebben we dan maar de garage opgeruimd! Het is er geen grote puinhoop, maar er zijn spullen die je toch nooit gebruikt, dus..... weg er mee!
De frituurpan die nooit meer wordt gebruikt, bloempotten, vazen........ op het gevaar af, dat ik misschien eens misgrijp, als ik een bepaalde maat bloempot nodig heb. Luchtbedden, waar we het bestaan niet meer van wisten, zijn naar de buurkinderen gegaan, en die hebben er al heerlijk op gelegen in de zon: ze stuurden ons een foto!
Het opruimen is een bezigheid waar je veel voldoening aan overhoudt. Ik gooi het niet graag weg, maar zorg graag voor recycling, en dat is deze ronde aardig gelukt!
Een oude boor naar wecycle, luchtbedden, zwemvliezen, frisbie naar de buurkinderen, batterijen voor de batterijeninzameling, en de rest direct naar de kringloopwinkel gebracht.
Inclusief mijn shopper-op-wieltjes, die een hoog oude-van-dagen-gehalte had. Ik kreeg instemming dat zo'n shopper zeker gemakkelijk is, maar de hele familie vond het VRESELIJK dat ik (heel soms) dat ding meenam. (Op een markt voor fruit heel ideaal en ook op de NOT (onderwijstentoonstelling).
Maar nu MOEST ie weg van de baas, en ik ga over een poosje een HELE LEUKE BLITSE uitzoeken!
p.s. Franciska heeft een filmpje gemaakt van Meike, die heel erg lacht!







12 opmerkingen:
Wow...het was vandaag eigenlijk geen weer o grote opruiming te houden hoor!!
Flink dus!!
Wat een heerlijk filmpje....zo'n aanstekelijk lachje...heerlijk!!
fijne zondag meis...lieve groetjes Carla.
Ik ben beetje bij beetje ook aan het opruimen. Eerst in het huis van mijn moeder, toen op mijn werk en nu ben ik thuis begonnen. Je hebt gelijk; het geeft voldoening, maar toch vind ik het niet gemakkelijk hoor.
Ik heb een hippe boodschappenkarretje: met Snoopy er op!
Ik kende het programma Lipdub ook niet, maar zal eens opletten.
Bij oudste op school hebben ze een tijd geleden ook een libdub opgenomen. Was erg leuk.
Wat een vrolijk filmpje van Meike! Daar word je blij van!
Wij hebben ook een lipdub opgenomen op school als afscheid voor de groep 8ers. Leuk filmpje van Meike! Groeten van Mieke
Heb gisteren ook ons schuurtje opgeruimd, was heel warm maar als ik zoiets in mijn kop heb..moet het ook.
Zoveel weggegooit, heerlijk, kan heel goed weggooien,maar vriendlief wil alles bewaren.
We moeten een heel nieuwe schuurtje zetten, dus is het wel fijn dat er veel weggaat zodat je de ruimte hebt.Ook veel wat er weggeven is en de rest gaat vrijdag naar de mileustraat.Ga even het filmpje van Meike bekijken.
Nou warm was het toch wel of je nou wel of niet wat deed, maar jullie hebben de klus weer geklaard!
Wat een aanstekelijke lach heeft Meike,prachtig.
Anoniem was ik,was een beetje te snel!!
Gerrie
wat een plezier heeft die schat van jullie, fenny!
dat werkt zo aanstekelijk .. :-))
dankzij het opruimen heb jij heel veel anderen blij gemaakt en natuurlijk jezelf! ;-))
die nieuwe blitse shopper op wieltjes alla fenny wil ik ook een keertje zien, als ie klaar is, hoor! :-)))
Afgelopen week was het inderdaad best benauwd weer, knap dat jullie toch bezig zijn geweest met een nieuwe garagedeur. En meteen de boel opgeruimd... mijn ouders zijn ook helemaal druk met alles uitzoeken en opruimen. Fijn toch als je anderen blij kunt maken met jouw oude spulletjes. Hahaha... zo'n boodschappenwagentje met wieltjes vind ik zelf eigenlijk ook verschrikkelijk, maar met de huishoudbeurs dit jaar was het toch wel heel makkelijk ;-)
Dat Lipdub, daar heb ik toevallig net iets over gelezen in de tv-gids.
Filmpje van Meike ga ik thuis even bekijken... dan heb ik er geluid bij :-)
Een fijne dag!
liefs Insoon
Wat een prachtig filmpje van Meike! Haar lach werkt erg aanstekelijk ;-)
Lekker hé, dat opruimen. Wij zijn ook nog steeds bezig. Een mens verzamelt wat spullen in de loop der tijd....
Opruimen maakt je hoofd ook leeg.
Het filmpje van Meike is prachtig.
Een reactie posten